En vän för livet

Vet du en sak?.. Du får mej alltid att känna mej trygg. Vet du en sak? Du finns alltid där för mej. Vet du en sak? Du får mej alltid att le när jag gråter. 
Vet du en sak? Jag uppskattar dej så himla mycket. Vet du en sak? Jag tror inte jag klarar men någonsin igen utan dej..

Även fast de kan ta ett tag mellan gångerna vi ses vet jag att du alltid finns där. Jag är inte världens bästavän jag vet men de är du. Du är en sån stor förebild för mej ska du veta. Din kämparglöd, tänk om jag haft hälften..
Jag vet att vi är olika men våra liv är så lika ändå. Jag vet att jag igentligen är en liten fjant men med dej känner jag mej så stor, som en stor person som gör stora saker till något stort! Du har stöttat mej genom telefonen så himla många gånger senaste tiden, du är den första jag ringer (förlåt hah) och de finns ingen som kan förstå mej som du. De finns heller ingen som klarar av att lugna mej, trösta mej så bra som du på så långt avstånd genom telefon.. Du är så jävla bäst.. De är de små sakerna du gör stora som gör att jag inte vet hur jag klarade mej innan.. Din dörr är alltid öppen de har du sagt, folk kan säga så men aldrig mena de som du. Jag vet att du ibland hatar mej och mina gifflar men du har alltid släppt in mej ändå, muttrat en ramsa och sen har vi skrattat.
 Du välkomnar mej utan att säga de, jag bara känner de. Du har torkat mina tårar och du får mej att hoppas att allt ska bli bra. Du lyssnar på mitt trams, mina dumheter och talar mej alltid tillrätta. Du får ibland dåligt samvete av att visa mej rätt väg och de ska du aldrig mera ha, aldrig! För de finns ingen som gjort de du gör för mej just nu varje dag, du ska veta att jag är så himla tacksam över att du behandlar mej som ditt eget kött o blod, de har hjälpt mej så himla mycket. Jag vill inte höra att du finns här för de vet jag, jag vill inte höra att jag kan ringa dej jämt för jag vet de redan. Du tjatar inte, du frågar inte för du väntar tills jag är mogen nog för att komma till dej. Du är inte som alla andra, du är så speciell för mej. Du bryr dej om mej när du ber mej tänka om och göra rätt! Jag vet de och jag vet att du menar varenda ord för jag kan skilja på din oro och andras fjäsk.. Fan vad du är bra! 

Nu har du avslutat dina år på universitetet och nu är du färdig utbildad förskolelärare! Låt aldrig någon trampa på dej! Du är bättre än dom som tror så, de kan sitta för sej själva utan framtid eller liv.. De är avundsjuka för att du blivit något de aldrig kunnat bli. Jag är så himla stolt över dej, över att ha en sån fantastisk vän som du. Du förtjänar de bästa av allt.. Jag ska aldrig lämna dej, aldrig någonsin för jag klarar mej inte då. 
Så kära underbara Janina Kilpala, sluta aldrig vara du för de är den du är nu som jag älskar som min egen syster! 
Ha nu en bra natt på jobbet och jag skriver detta för att alla förtjänar en vän som du. Jag skriver detta för att jag vill visa andra hur otrolig du är som människa! Love you❤️ 
//Jennifer 



Kommentarer:

1 Janina:

Och där bröt precis "Kimpala" ihop.. Underbara fina vän... Aldrig har jag läst något såhär vackert och fint ifrån någon innan.. Det där hamnade rakt in i mitt hjärta.. Du är en fantastisk person, som har utvecklats så otroligt mycket både privat och arbete.. Är så glad över att du finns för mig.. Vi kan ha olika åsikter, och föra en för mig vuxen dialog utan att bli osams, du är underbar min fina älskade vän! ❤️❤️❤️ Älskar dig,

Kommentera här: